Cumartesi, Kasım 20, 2010

google dayı ile her eve lazım facebook!

sabah kahvaltısı, gazete, sinek avı, çamaşır derken oturdum pc başına şöyle bir gezineyim dedim. aman aman bir şeyler yaptığımda yok. saçmalıklar içinde bir gazetenin sanal alem sayfaasında gezineyim dedim, baktım üç beş tür haber var! hepsinin menşei aynı. sanal alem sisteminin devleri aynı sistemi yönetmenin peşine düşmüş.
google ve facebook savaşları. bu kaçıncı raunt bilmiyorum, sürekli birbirleriyle savaşıyor. yeni bir şeyler yaptık diyorlar. ama zaten tekelleşen, alıp satılmadık yanımızın kalmadığı reel hayatta; herkes bir köşeyi özelleştirmiş, onların tehditbari kuralları var. yanlış yaparsan işin çok zor.
şimdi bu iki büyük amcaoğlu "matrix ulen!" diye bağırıyorlar. artık bırakın; bu birbirinize bok atıp, biz asalak insanları kandırıp korkutmayı. sürekli aynı tartışma sıkıyor.
bu arada bizim ülkeye değinmeden geçmeyelim. youtube'u google satın aldı. hemen yakın süreçte türkiye'de yasaklandı site. 2,5-3 yıl kapalıydı. bu süreçte biz youtube her türlü izlemeye devam ettik. ama yurdumun sadece facebook kullanan net müdavimleri işte onlar facebook için inanılmaz bir kitleydi ve facebook artık ne alırsan 1 tl.ci gibi. içinde her şey var! "devletlerin, undergroundlaşmış yeni kontrol mekanizması."
ya google, bir çok pcnin açılış sayfası google olarak kaydedilmiş durumda. her net gezgini günde en az 3-5 kez google ana sayfayı kullanıyor. ve bu zevkli aramalarımızın tek dayısı, google dayıda; kontrol mekanizmasının baş mimarlarından olmak için hazır. işte bu iki sistem kontrol ekibi var gücüyle sürüleri nasıl yönetirim onun peşinde.
bu iki deve işinde başarılar dilemek istemiyorum, zaten buna ihtiyaçlarıda yok. ama son söz: "züğürtün dilini zenginin malı yorarmış!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

deneye hayır!

deneye hayır!